domingo, 29 de noviembre de 2009

SEGUIMENT I EVOLUCIÓ DE LA WEBQUEST

Realitzar la webquest ha estat un repte, ja que no coneixia gaire aquest recurs, però després de les primeres dificultats, ha estat motivador i trobo que és una bona eina didàctica per a treballar a l'aula i, en aquest cas, ens permet tractar la interculturalitat de manera engrescadora per als alumnes, a més de treballar amb les noves tecnologies, s'aconsegueix un treball autònom i d'atenció a la diversitat.
La nostra webquest tracta sobre les escoles del món, per a que els alumnes puguin entendre i conéixer altres models d’escoles i, alhora respectar les diferències.
Partim dels països d'origen d'alguns alumnes de la nostra aula, es faran grups i hauran de recollir informació d'interés sobre aquest: Situació en el món, capital, població, llengua oficial i sistema educatiu (tipus d’escola, edat d’escolarització obligatòria,....).
A través de les diferents activitats proposades volem aconseguir que els alumnes siguin respectuosos amb les diferències i les entenguin com un mitjà d’enriquiment cultural.
Aquest projecte permetrà conèixer-nos tots i millorar el respecte i la convivència, per tant, crearem llenguatges culturals nous i, així, podríem arribar a aconseguir un nivell d'interculturalitat alt, tot i que depen de com s'enfoqui el debat final que farem per acabar les activitats, si aquest aconsegueix que els alumnes s'impliquin de debó i es posin plenament en el lloc dels seus companys, crec que es podria aconseguir una transformació cultural.
Pel que fa a l'organització del nostre grup, d'entrada van fer un a pluja d'idees per acordar el tema a treballar. Un cop decidit el tema vam buscar pàgines web relacionades i vam començar a treballar, sobre la marxa ens vam anar repartint els diferents apartats (introducció, tasques, procés, avaluació i conclusions) i anàvem ampliant el que calia. Vam treballar sobre la plantilla word i després es va entrar a la webquest.

No hay comentarios:

Publicar un comentario