sábado, 12 de diciembre de 2009

AVALUACIÓ DE RECURSOS PER A L'AVALUACIÓ INTERCULTURAL EN LÍNEA




"APUESTA POR LA INTERCULTURALIDAD"
L'adreça de la webquesta analitzada és:
INFORME:
La webquest analitzada: "Apuesta por la interculturalidad" pretén trencar els estereotips que s'han creat a la nostra societat sobre la manera de veure els altres i al món en general.
A partir de la introducció de dos personatges ( Nouria i Irina) que es troben casualment , es comença a treballar a partir de contes i l'alimentació típica dels diferents països.
La vaig triar perquè, per a treballar amb alumnes de primària la trobo molt adient, ja que parteix de l'entorn proper dels nens, fent així que el treball a realitzar sigui motivador i significatiu per a ells.
Durant les diferents activitats es formen grups per a conéixer i contrastar els aliments i els contes proposats, trencant així molts estereotips associats amb la immigració i el contacte entre cultures, fent adonar a l'alumne que les cultures no són ens aïllats, purs i homogenis, sinó que en la varietat es troba la riquesa.
En el contes proposats es promou la crítica i conceptes com ara empatia, interès per allò desconegut, respecte, tolerància, solidaritat, igualtat de drets,.. . D'aquesta manera, els alumnes, jugant i investigant a través de la xarxa han adquirit nous coneixements en relació a les diferents cultures i la societat en la que vivim plegats.
Per acabar es fa una activitat que permetrà als alumnes posar-se a la pell dels altres, tot organitzant-se plegats.
El fet de treballar en petits grups fomenta el companyerisme, el respecte, la organització i la cooperació, fets també molt importants per treballar la tolerància i el respecte envers els altres.
La única cosa que trobo a faltar, per a que l'aprenentatge dels alumnes siguin realment significatiu i constructiu, un treball més autònom, ja que les pautes venen molt donades per el mestre en la majoria de les activitats.
Les activitats plantejades ajuden a acceptar que hi ha unes altres formes d'interpretar el món que són la clau per relativitzar els propis punts de vista, culturalment determinats. Requereixen d'un treball de reflexió, de debat, de síntesi que permet el descobriment de bases i fonaments de cultures diferents a partir d'un horitzó comú, per tant,pel que fa al model intercultural, està orientat a un nivell mitjà o de resolució de conflictes, resolent les problemàtiques, fruit del contacte entre cultures, mitjançant el diàleg.
Per tant, es tracta d'una bona eina educativa per a emprar amb els alumnes i que en treguin profit, però caldria no quedar-se aquí, treballant altres recursos que apostin per un model cultural fort.

No hay comentarios:

Publicar un comentario